Tom Vernon – Učenje kroz iskustvo, od porodičnih zabava do globalnog Brend Ambasadora američkih viskija

in Bartending News/Crafted Power/Razgovori by

Na ovogodišnjem Cocktail Week-u u Zagrebu imali smo prilike da popričamo sa velikanom svetske bartending scene, Tomom Vernonom. Kao veliki poznavalac američkog viskija i burbona, Tom je učestvovao u edukativnom delu događaja, #CWZG Talks, gde je sa prisutnima podelio svoje znanje istorije burbona. U prošlosti je već bio deo Brown-Forman barmenskog edukativnog tima, ali i ambasador za razne brandove američkih viskija u UK, a od juna 2017. je preuzeo ulogu globalnog Brend Ambasadora za Woodford Reserve.

Tomov profesionalni put je veoma interesantnan: Karijeru je započeo u barovima Lidsa i Mančestera prvobitno kao perač sudova, a vremenom je došao do vođe tima Portobello Star bara na londonskom Notting Hill-u. Međutim, njegovo interesovanje za ugostiteljstvo i ovaj zanat počinje još mnogo ranije, na porodičnim zabavama koje su organizovali njegovi roditelji.

Šta ima da kaže o tome, koja je njegova filozofija, šta savetuje mladim kolegama, saznajte u ekskluzivnom intervju za OFC magazin:

Kada govorimo o Old Fashion Club-u, često ističemo autentičnost, kako biti jednistven i kako negovati sopstveni izraz. Šta za tebe znači “biti autentičan”, posebno u kontekstu bartending industrije?

Biti autentičan znači biti najbolja verzija sebe. Ugostiteljstvo je upravo to. Brinuti o ljudima i činiti da se osećaju dobrodošlim je samo po sebi autentično. I to je nešto čemu treba težiti.

Ko su za tebe autentični pojedinci iz branše?

Imam veliko poštovanje za ljude koji su mi pomogli dok sam se obučavao i koji su odvojili svoje vreme i dopustili mi da učim uz njih, kao što su Alex Turner, Declan McGurk, Jake Burger. Dopada mi se šta trenutno rade Matt Whiley, Marcis Dzelzainis i tim iz bara Three Sheets. Nedavna putovanja u Južnu Koreju, Tokijo, Hong Kong su takođe dosta uticala na mene.

Tvoj profesionalni put i razvoj izgleda sjajno! Koji su ključni momenti u tvojoj karijeri? Šta je predstavljalo najveći izazov, a šta je bilo najuzbudljivije? Šta je imalo najveći uticaj na tebe?

Moji roditelji su stalno okupljali i pozivali goste na večere i zabave i to je ono čega se jasno sećam i dan danas. Ja bih uzeo jakne, pitao bih goste šta bi popili, a zatim bih im doneo pića. Iako sam im bio samo do struka! I moj deda je izvršio ogroman uticaj, kao neverovatno elegantan čovek. Bio je veliki poznavalac vina i žestokih pića, besprekornih manira. On je moj uzor.

Što se tiče najuzbudljivijeg momenta u karijeri, to je bio prošlogodišnji 143..Kentucky Derby kada sam preuzeo ulogu globalnog  ambasadora za Woodford Reserve. U nedelji pred veliku trku gostovao sam u svim medijma, a kulminacija je bilo gostovanje na kanalu NBC kada sam pravio Mint Julip od 2500$ uživo i to dva minuta pred početak trke! Bilo je neverovatno! Na toj trci sam takođe upoznao svoju lepšu polovinu, tako da će to uvek biti posebna uspomena za mene. Trenutak na koji sam ponosan.

Koja je tvoja profesionalna filozofija? Približi nam svoj stil, mišljenje o bartendingu.

Moja filozofija je da se treba zabavljati i da sebe ne treba preozbiljno shvatati. Takođe, svako mora da bude svestan činjenice da ne može da zna baš sve. Što se mog stila tiče, meni su se oduvek dopadala čista i jednostavna, neizvikana pića. Bez mnogo halabuke, uz savršenu egzekuciju. Pored toga, obožavam klasike. Oni su izdržali test vremena s razlogom. To treba da se ceni.

A o bartendingu mogu da kažem da se vremena menjaju: Danas barmeni mogu da ostvare karijeru poput velikih šefova kulinarstva. Branša je toliko evoluirala da postoji mnogo pravaca u kojima barmeni mogu da se razvijaju i istražuju. I pre 10 godina je bilo isto tako progresivno. Zaista je divno zanimanje, pruža ti priliku da putuješ po svetu, upoznaješ druge kulture i ukuse i proširuješ sopstveno shvatanje zanata.

Kao globalni brand ambassador za Woodford Reserve bio si u prilici da putuješ i upoznaš različite bartending scene. Koje su osnovne sličnosti i razlike, trendovi i uspešne priče koje si primetio? Koji gradovi po tebi imaju najbolju scenu i šta je to što ih čini tako dobrim? Koliko si upoznat sa srpskom bartending scenom?

Svuda je drugačije i to je ono što je zanimljivo. Naučiš da ljudi imaju drugačiji pristup pićima, šta je zastupljeno u njihovoj lokalnoj kulturi, šta im je dostupno od sastojaka.Tokijo me je zapanjio, jer ima potpuno drugačiji, ali sopstveni stil. Njujork je drugačiji, kao i Braselona i London. U tome je draž. Industrija treba da pomogne da ljudi podele, nauče i iskuse sve te različite pristupe miksovanja i služenja pića. Radujem se mogućnosti da posetim Srbiju i jedva čekam da vidim stil i iskusim sve što Beograd može da ponudi.

Šta je bitno da mladi barmeni znaju? Koji bi im savet dao? Šta je potrebno da postaneš izuzetan barmen, profesionalac ako ne i bartending zvezda?

Budi skroman, uči. Uči sve što možeš. Danas ima toliko mogućnosti i izvora za učenje i usavršavanje. Treba da idu na sve, iskuse sve i iskoriste to da formiraju svoj stil i karijeru.

Navedi jedan brend, proizvod, ideju koja je nastala pre 150 godina, a i dalje je relevantna i vredna.

Led je prilično promenio pravila igre! (Frižider koji proizvodi kocke leda izumeo je američki fizičar John Gorrie 1844.godine prim.prev.). Ako govorimo o brendovima, Old Forester je 1870. godine napravio veliku promenu u industriji burbona, jer je osnivač Brown Forman kompanije, George Garvin Brown, po prvi put spakovao burbon u flaše da bi sačuvao kvalitet likvida. Konzistentnost, proizvodnja i marketing su takođe dali ogoroman doprinos razvoju brenda posle lansiranja. Pritom je preukusan. Veoma sam ponosan što radim za kompaniju koja je verna tradiciji i u kojoj su porodica i ukus i dalje najbitniji!

Koliko je bitna tradicija i istorija za viski brendove?

Tradicija igra veoma važnu ulogu u toj kategoriji brendova. Ali je bitno i da inspiriše inovacije i kreativnost. To samo može da bude dobar pokretač razvoja kategorije. Danas se pojavljuju neke veoma zanimljive inovacije na tržištu.

Po kom Old Fashioned koktelu (ili viski klasiku) si poznat, a koji najviše voliš da popiješ kada se opuštaš?

Obožavam Old Fashioned koktele! To je baš po mom ukusu! Volim i Manhatten, Sazeracs i jedan ili dva Mint Julep-a leti. Takođe sam ljubitelj Martini-ja ili Negroni-ja. Obično kažem da mi je omiljeno piće šta god mi se nalazi u čaši.

Za kraj poruka za barmene u Srbiji:

Jedva čekam da odemo zajedno na piće kada dođem, kao i da vidim šta radi  bartending zajednica u Srbiji. Vidimo se uskoro!

Оставите одговор

Your email address will not be published.

*